Jumaat, 28 Oktober 2016

Review Baek Cafe | 21oct2016 in my memory

hye good nite guys

actually aku baru balik, tak mandi pun lagi khahaha sampai rumah masuk bilik terus melompat atas katil.. letih sikit mybe sebab semalam tak tidur kodd sampailah sekarang niee

ishhh apa lah nak jadi hehehe.. semalam my bestie ajak hang out sebelum SPM nie.. nak relex2 tension semua tu.. so petang tak di dalam pukul 5:30 p.m terpacak lah aku kat depan rumah my bestie nie haaa.. janji memang kol 5 :30 pm so aku btol2 sampai rumah dia pukul 5:30 pm.. aku tak suke orang tunggu2 aku nie.. aku mmg seorg yg tepati masa..  cewahhh hahaha so sesiapa2 yang nak keluar dengan aku make sure korang cermin diri dulu korang nie tepati masa or x.. aku tak suke tunggu orang & aku tak suka orang tunggu aku.. kau lambat 1 saat pun aku punnye moody tu sampai esoknya pun aku still tak layan kau.. 

mula2 kita orang plan nak pergi skynet.. mula2 lahh tapi bila nampak pasar malam..

OK!!! Pasar malam!!

hahahaha terus lupa plan pertama takdi tu..then kteowg pn jalan2 cari makan sampai tak sedar dah nak pukul 7 p.m.. syok tengok  sotong raja cruch.. meleleh ayaq liur tau.. fuhhh merecikkk tapi tak beli pun mahal bakhangg selidi tu rm8:50 koddd da laa satu jee sotongnya , kecik pulak tu.. aku mmg fikir 10 20 kali laaa nak beli or tak.. tapi my bestie beli 1.. hishhhh tak sayang duit beb.. tapi dia beli bagus jugak boleh lah tumpang sekaki khahahaha... bila makan tu aku feeling2 laaa mcm dlm cerita hindustan, pusing2 kat pokok khahaha bila masuk mulut terus terbelik mata aku.. Masin gileee macam lori garam tumpah beb.. my bestie boleh lagi cakap sedap.. aku tanya dia tak rasa masin ke dia cakap okay jee.. fuhhh bahaya2 benda punnya masin dia boleh cakap ok jee.. mana tak kene penyakit suka sangat makan masin2.. tapi nasib lah aku tak beli.. hampir nak beli sebenarnya tapi berjaya buang jauh2 mood nak beli tu.. ishh syaitan2 menghasut sungguh.. 

dah puas berjalan2 kat pasar malam tuu terus kitaorang gerak pergi "BAEK CAFE" ada jugalah terbaca kat facebook kat cafe nie jual chiken chop murah sedap pulak tu.. memang dah lama niat dihati nak pergi daripada dulu lagi tapi baru harini dapat pergi.. jauh jugalah daripada rumah ke sana 45 minit kodd.. itu lalu jalan dalam tau if lalu jalan luar maybe lagi cepat.. tapi disebabkan aku nak hirup udara kampung aku masuk juga lah jalan dalam itu khekhekhe.. ohh yaa Baek Cafe nie lokasi dia dalam kampung tau.. mmg feeling macam balik raya pulak hahaha.. sejuk jeee.. masa kitaorang sampai tu tak ramai pun orang so jln lenggang2 dulu.. khahahaha Baek Cafe nie pekerja2 dia peramah jee.., servis pn bagus.., makanan cepat sampai., bersih.. ,
mmg terbaik laaa..

Masa nak open menu tu aku jadi macam orang kene kejutan elektrik.. mmg murahh beb !! aku order 1 jungle burger & 1 jus apple.. my bestie 1 chiken chop and 1 sirap laici.. tunggu punnya tunggu akhirnya makanan kita orang pun sampai tak sampai 10 minit pun tunggu mmg laju gilee hehehe 



nampak menyelerakan betull ishhh bnyk pulak tuuu fuhhh merecikk

haa nie laa my bestie.. kalau dia tahu aq snap gambar dia nie mati aq khahahaha

jungle burger & chiken chop


Menu kami hehehe

  
jus apple & sirap laici  


malam nie kteorg kenyang btol laaa.. sedap pun sedap.. apa2 pun saya bagi semua bintang kt langit tu untuk kedai nie khehehehe lepas nie mmg dtg lagi.. tapi kedai nie bukak pukul 6 petang tau.. so klu korang dtg awl sebelum pukul 6 petang tu better kau blik sambung tdo dulu hahaha.. mse aq pergi tu xde arr rase seram sgt.. balik tu seram gelap gilerr.. da laa naik moto.. anak dara cun2 pulak tu.. ishh bahaya2.. khahaha

masa kitaowg otw balik tuu.. kteorg singgahlah kat dataran kembara.. my bestie ni nak main benda  nie haa aq lupa nama dia apa..
ambik yg setengah jam jee.. rm10.. kalau 1 jam rm20.. okay laa kn berbaloi.. tempat nie bukak mlm tau.. so boleh laa ajak anak2 ke... kalau org tua nak main jugak pun boleh.. masa aku g hari tu , ada pakcik tuu main benda nie.. maybe dia xpndai imbangkan badan terus jatuh.. fuhh sakit beb..aq tengok pun da thu sakit giler nie apatah lagi yg rasa.. hahaha

dah habis main tuu, kteowg terus gerak ke depan KFC tu.. kt depan tu ada pasarr karat.. ada jual kasut sukan.. murah2 jee.. lepastu ada laa mcm2.. antaranya dum sum.. ehhh btol ke nama dia? hahaha hentam je laaa.. RM5 jee tau murahh gilerr sedap pun sedap.. aku pn baru first time makan.. selama nie kalau pergi just jeling2 jee xde niat pun nak try khehehe.. tp tu laa menyesal xtry awl2.. mmg sedap gilerr.. org yg jualnye semua abg2 ensem tau.. ehh ensem ke?? khahaha jgn puji karang melambung dia khahaha.. abg2 tu baik je.. peramah.. sporting.. boleh ajak bergurau.. ajak gaduh pun boleh hahahaha nasib laa abg yg jual tu xbaca blog aq.. kalau x mati aq khahaha.. HALAL ke? jangan risau mmg halal.. orang melayu yg jual.. di ambik stok kat JB.. mne aku tahu dia ambik stok kt JB? kawan aq yg tanya so aq dengar je laa.. khaha..



dah puas jalan2 tuu kitaorang pergilah pantai.. saja jln2.. tengok pantai.. hirup udara segar.. mmg ramai orang kt pantai.. syokkk jee
pantai kat sini mmg betul2 ada kat dataran sultan nie tauu.. nx ambk gambar kee apa2 kee boleh je.. kalau dtg petang2.. korang boleh naik kuda.. tapi sediakan duit laa cukup2 khehehe.. kat sini petang2 pun ada jual makanan mcm keropok, air macm2 laa.. kalau nak mkan stemboot , btol ke aq eja? hahaha korang pergi kedai kat hujung.. jln terus jeee nnti jumpa la kedai mkn tu.. senang jee nak jumpa, kalau nak makan ABC ke cendol kee ada jee kat area situ jugak.. depan kedai stemboot tu haa.. mmg xsusah nak cari.. kalau nak jalan kaki pun sampai dlm 10minit mcm tu. kalau masa korang jalan2 tu korang pengsan kee.. haaa xpyh pening2.. depan kedai stemboot tu ada hospital khehehe.. so mmg sempurna kn? hahaha kalau rasa panas, nak mandi tu terjun jee dlm laut tu.. kalau lemas kau tanggung sendiri.. sebab xde orang mandi kat pantai depan tu.. kalau nak mandi manda aku cadangkan pergi air papan.. haa situ mmg syok mandi.. hehehehe

okay itu je lah untuk hari nie.. nanti aku buat lagi entry yang menarik apa yg ada kat tempat aku nie..  talk soon daaaaa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan